Forum

Batorego 76

11 komentarzy:

  1. Zdaje się, że mamy powyżej 50 % a więc powinniśmy przejść do punktu 3 !!!.
    Jakie dokumenty trzeba złożyć do Administracji, gdzie są wzory do wypełnienia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Podatek trzeba zapłacić do 31,03.2015. Czy mamy płacić, czy wysyłamy wnioski do Administracji zgodnie z punktem 3 założonego harmonogramu (patrz. podstrona ZADEKLARUJ SIĘ)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W roku 2015 nie uda się wykupić, ponieważ część osób z niezdecydowanych już zapłaciło podatek i będą rozważać dopiero wykup na 2016. Zresztą procedura wykupu potrwa, nie udałoby się nam na marzec nawet gdyby wszyscy wyrazili zgodę.

      Usuń
    2. Panie Dominiku, Szanowni Państwo,
      Nazywam się Kamil Rutkowski i kieruję poznańskim oddziałem firmy Integrum Managment. Firma jest największym podmiotem w Polsce zajmującym się zarządzaniem i administrowaniem Wspólnotami Mieszkaniowymi.
      Przypatrując się Państwa inicjatywie, pozwolę sobie zainteresować Państwa procedurą zmiany sposobu zarządzania we Wspólnocie. Zmieniając sposób zarządu na przedstawicielski mają Państwo możliwość kreowania działań we Wspólnocie, decydowania o jej budżecie, umowach z podwykonawcami, czy występowania w imieniu Wspólnoty w inicjatywach takich, jak obecnie prowadzona. Jako lider rynku administrowania nieruchomościami posiadamy stosowną wiedzę, doświadczenie, zasoby, a także szeroko rozumiany know how, aby ów proces przebiegł dla Państwa w sposób szybki i skuteczny. Po przeprowadzonej procedurze oczywiście pozwolę sobie zarekomendować firmę Integrum jako administratora wspierającego zarząd.
      Jeśli powyższa propozycja spotka się z Państwa zainteresowaniem, bardzo proszę o kontakt poprzez podane poniżej dane.
      Chętnie spotkam się z Państwem. Zapraszam do współpracy, naprawdę warto.

      Z poważaniem,
      Kamil Rutkowski
      Manager Regionu
      Licencja Zarządcy nr 28037

      Integrum Management Sp. z o.o.
      Oddział Poznań
      Ul. Poznańska 62/16
      60-853 Poznań
      www.integrummanagement.pl
      kom: +48 508 157 689

      Usuń
    3. Panie Kamilu należymy do PSM (Poznańskiej Spółdzieli Mieszkaniowej).

      Usuń
  3. Panie Dominiku, czy posiadają Państwo spółdzielcze prawa do lokalu w myśl prawa spółdzielczego, czy odrębną własność lokali, a PSM pełni zarząd? W drugim przypadku tworzą Państwo Wspólnotę Mieszkaniową, a więc podlegają zapisom ustawy o własności lokali, w tym o kształtowaniu sposobu zarządu (zarządzania).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrębna własność. PSM administruje. Co realnie zmienia się wraz ze wspólnotą? Jakieś przykłady?

      Usuń
    2. Realnie zmienia się cała struktura organizacyjna. Istnieje możliwość powołania Zarządu Wspólnoty złożonego z samych mieszkańców, którzy decydują o tematach najważniejszych dla Wspólnoty. Zarząd konstruuje budżet, podpisuje umowy z podwykonawcami w zakresie utrzymania czystości, obsługi technicznej itp. Wspólnota ma realny wpływ na kształtowanie kosztów, mówiąc wprost: decyduje z kim i za ile pracuje. PSM posiada rozbudowaną strukturę, której utrzymanie spada m.in. na Państwa. Więcej mógłbym powiedzieć po analizie kosztów czynszowych, którą mogę wykonać dla Państwa (oczywiście nieodpłatnie). Ponadto wszelkie inicjatywy podejmowane przez mieszkańców mają znacznie większe szanse powodzenia.

      Usuń
    3. Z pewnością zmiana wpłynęłaby pozytywnie na przejrzystość w procesie zarządzania Państwa nieruchomością, wpłacane przez Państwa kwoty podlegałyby wydatkowaniu na ściśle określone cele, związane wyłącznie z Państwa nieruchomością. Proszę mi wierzyć, że nowoczesne zarządzanie nieruchomością niesie wiele wymiernych korzyści.

      Usuń
  4. Możliwe, natomiast ja w takim temacie nie podejmę się już pośrednictwa. Jeżeli chce Pan coś zaoferować mieszkańcom, to sugeruję informacje do skrzynek pocztowych.

    OdpowiedzUsuń